Fotografując „sezonowe” kwiaty, często możesz się zdarzyć z tym, że intensywność ich koloru odbiega od tych, które widzicie na topowych zdjęciach, bądź też (tak jak w moim przypadku było tym razem) spóźniacie się na szczyt kwitnienia. Są na to proste i szybkie sposoby, które przedstawię Wam poniżej na przykładzie wrzosów.

Istotnym faktem, podczas takiej obróbki o którym musicie pamiętać, jest to, że intensywność suwaczków i krycie musicie dopasować pod swoje fotografie. Niemal nigdy nie zastosowałem dokładnie takiej samej korekty. 

SPOSÓB 1.

Zdjęcie przed korekrą koloru WRZOSÓW.

Jak możecie zauważyć, wrzosy wpadają w brązowy, niestety bardzo szybko przekwitnęły przez suszę.

Stwórz nową, pustą warstwę (1.), której zmienisz mieszanie na „NAKŁADKA„(2.).

Następnym krokiem jest wybór koloru: jeśli masz skąd pobrać kolor za pomocą pipety,  tak zrób. W przypadku tego zdjęcia wybrałem kolor ręcznie ciemny różowy, wpadający we fiolet. Teraz jedyne, co Ci pozostało to malować za pomocą pędzla na zmniejszonym kryciu.

Jeśli efekt będzie za mocny, możesz zmniejszyć krycie warstwy.

SPOSÓB 1

Zdjęcie przed korektą wrzosów.

Kolejnym sposobem na nadanie intensywniejszych kolorów wrzosom, jest KOLOR SELEKTYWNY. Znajdziecie go pod warstwami z ikoną połowicznie wypełnionego koła.  To, w jaki sposób ja dokonałem takiej korekty macie na poniższym zdjęciu wraz z wartościami. 
Po nałożeniu korekty możecie wymaskować miejsca, w których te zmiany są niepożądane za pomocą czarnego pędzla.

SPOSÓB 3

Zdjęcie przed korektą.

Ostatnią z technik, jaką używam najrzadziej, bo sprawdza się tylko w określonych fotografiach, jest również malowanie wrzosów wybranym kolorem. Różnica wzlgędem pierwszej techniki jest taka, ze mieszanie warstwy pozostawiamy na „NORMALNIE” i zmniejszamy krycie do okolo 30% (W MOIM PRZYPADKU!). Jeśli mamy to już za dobą, na pewno zauważyłeś, że kolor na roślinach jest dość matowy, więc wypada nadać im kontrastu. W tym celu tworzymy „MAPA GRADIENTU” (znajdziesz ją w tym samym miejcu, co kolor selektywny), której kolory ustawiamy od czarnego po lewej, do białego po prawej. Powinieneś uzyskać teraz czarno-białe zdjęcie. Ostatnim krokiem jest zmiana mieszania na „ŁAGODNE ŚWIATŁO” oraz zmniejszenie krycia i ew. wymaskowanie. 

Ja dodatkowo zastosowałem korektę w punktu drugiego, czyli nałożyłem kolor selektywny. A to efekt końcowy. 

Bartek Cisek

Bartek Cisek

Redaktor

Od 2015 roku zajmuje się fotografią. Chwilę przed fotografią, bo w 2013 r. zaczął pracę z  pierwszym psem. Łączy obie te pasje i tym samym zajmuje się od dobrych kilku lat fotografią psów.

Prywatnie, od ponad dwóch lat posiada już dwa psy. Jeden to 10. Letni Cocker spaniel Bruno. Drugi, to 2.5 letni Border Collie Bounty. Od roku są czynnymi zawodnikami dogfrisbee. Przygotowują się również do startu w Obediencie, czyli sportowym posłuszeństwie.